Ποιες αλλαγές έρχονται με τον Νέο ΚΟΚ;Τι χρειάζεται να γνωρίζουν στο εξής οι οδηγοί;

Ποιες αλλαγές έρχονται με τον Νέο ΚΟΚ;Τι χρειάζεται να γνωρίζουν στο εξής οι οδηγοί;

Έχει γίνει γνωστό εδώ και καιρό ότι το Υπουργείο Μεταφορών ετοιμάζει ένα νομοσχέδιο το οποίο θα τροποποιεί αρκετά τον Κώδικα Οδικής Κυκλοφορίας,προκειμένου ο τελευταίος σαν νομοθέτημα να προσαρμοστεί στις νέες ανάγκες της καθημερινότητας.Ο στόχος είναι να τιμωρούνται πραγματικά και ουσιαστικά οι παραβάτες και να εμπεδώνεται η εφαρμογή του νόμου.Ας δούμε παρακάτω τις νέες τροποποιήσεις που έρχονται καθώς και όσα ισχύουν μέχρι σήμερα και αφορούν καθημερινά ζητήματα της ζωής των πολιτών.

1.Τι άλλαξε σχετικά με τις κλήσεις στους οδηγούς;

Με τις αλλαγές που έρχονται στον ΚΟΚ όπως είπαμε, επηρεάζεται ένας βασικός τομέας, δηλαδή το πώς θα επιρρίπτονται οι κλήσεις στους οδηγούς. Στην ουσία η τάση είναι να αντικατασταθεί η έγγραφη κλήση που δίνεται από το αστυνομικό όργανο στον παραβάτη με ένα αυτοματοποιημένο SMS το οποίο θα τον ενημερώνει για την παράβαση που διέπραξε καθώς και για την ποινή που προβλέπεται.

Όλη η παραπάνω διαδικασία θα γίνεται με την χρήση καμερών που (θα) είναι τοποθετημένες σε κεντρικούς δρόμους και αυτοκινητοδρόμους ώστε να διαπιστώνεται με ‘αυτόματο’ τρόπο το αν ο οδηγός έχει διαπράξει κάποια παράβαση η οποία τιμωρείται. Φυσικά ο παραβάτης μπορεί να προσφύγει για να αμφισβητήσει την παράβαση μέσω των αρμόδιων οργάνων, ενώ παράλληλα μπορεί να χρησιμοποιήσει το αποδεικτικό υλικό με βάση το οποίο του καταλογίσθηκε η παράβαση.

Η κλήση η οποία καταλογίζεται στον παραβάτη οδηγό θα αναρτάται και στο Taxisnet προκειμένου να λαμβάνει γνώση ο τελευταίος μέσω αυτής της πλατφόρμας. Κυρίως όμως η ανάρτηση της εκεί εξυπηρετεί εισπρακτικούς σκοπούς, καθώς με βάση τον νόμο, αν ο παραβάτης δεν πληρώσει το χρηματικό πρόστιμο που του επιβλήθηκε με την κλήση εντός 2 μηνών, τότε αρμόδια για την είσπραξη της θα είναι η ΔΟΥ στην οποία είναι εγγεγραμμένος ο παραβάτης. Αυτό σημαίνει ότι θα δεσμευτεί ένα ποσό από τον τραπεζικό λογαριασμό του προκειμένου να εισπραχθεί το χρηματικό ποσό του προστίμου=στο ποσό που δεσμεύεται θα αντιστοιχούν επίσης τόκοι και έξοδα για την είσπραξη.

2.Ποια είναι τα σημερινά επιτρεπόμενα όρια ταχύτητας;

Με τα τροχαία ατυχήματα να αυξάνονται ραγδαία την φετινή χρόνια, ο νομοθέτης αποφάσισε να τροποποιήσει ακόμη και τα όρια ταχύτητας όπως αυτά προβλέπονται στον ΚΟΚ. Πιο συγκεκριμένα, το όριο ταχύτητας εντός κατοικημένης περιοχής=εντός πόλης θα είναι πλέον στα 30 χιλιόμετρα/ώρα. Παρόλο που ο νόμος δεν ορίζει ακόμη κάτι σχετικό, για τους εκτός κατοικημένης περιοχής δρόμους το όριο (λογικά) θα είναι στα 50 χιλιόμετρα/ώρα. Για την τήρηση των παραπάνω ορίων προβλέπεται ακόμη και η χρήση drones (ιπτάμενων αντικειμένων με ενσωματωμένη κάμερα), ενώ σε όποιον παραβιάζει τα παραπάνω όρια επιβάλλεται διοικητικό πρόστιμο 175 ευρώ για κάθε παράβαση.

Σε ό,τι αφορά τα ελάχιστα όρια ταχύτητας, είχε γίνει μια πρόταση ώστε αυτά να μειωθούν ακόμη και στα 10 χιλιόμετρα/ώρα όταν το όχημα κινείται εντός κατοικημένης περιοχής. Ωστόσο, και λαμβάνοντας υπόψη τα ελληνικά δεδομένα, η ρύθμιση αυτή προφανώς θα αλλάξει και δεν ισχύσει ως έχει καθώς δεν έχει καμία επαφή με την πραγματικότητας και την κυκλοφορία στους δρόμους.

Δεν είναι βέβαιο αν οι παραπάνω τροποποιήσεις θα εφαρμοστούν οριζόντια=αν θα εφαρμοστούν δηλαδή κατευθείαν ή αν θα υπάρξει μια μεταβατική περίοδος ώστε να προσαρμοστούν οι οδηγοί στις νέες αλλαγές καθώς και να υπάρξει μέριμνα για περιοχές στις οποίες θα έπρεπε αντικειμενικά να ισχύουν άλλα όρια ταχύτητας (όπως στην λεωφόρο Κηφισού). Ίσως θα έπρεπε να γίνει το 2ο προκειμένου ο νέος νόμος να δώσει ουσιαστικά λύση στα προβλήματα οποία έχουν εντοπιστεί, και όχι απλώς να δημιουργήσει νέα προβλήματα τα οποία θα δημιουργηθούν από τις ανάγκες της κυκλοφορίας των οδηγών στην πράξη.

3.Πότε μπορώ να προσπεράσω άλλο όχημα νόμιμα;

Πρόκειται για ένα θέμα που αρκετοί νομίζουν ότι γνωρίζουν, ωστόσο έχει κάποιες λεπτομέρειες που μπορεί να φανούν αρκετά χρήσιμες σε κάθε οδηγό προκειμένου να μην υποπέσει σε παραβάσεις (και να μην του καταλογιστούν οι αντίστοιχες ποινές). Ο κανόνας δηλαδή εδώ είναι ότι η προσπέραση επιτρέπεται πάντα από την αριστερή πλευρά του οχήματος, καθώς και από την δεξιά πλευρά, μόνο όμως εφόσον το προπορευόμενο όχημα έχει δείξει πρόθεση ώστε να στρίψει προς τα αριστερά=έχει ανάψει το αντίστοιχο φλας του οχήματος του και αυτό είναι ορατό στον οδηγό που θέλει να προσπεράσει με το όχημα του.

Από την άλλη, η προσπέραση απαγορεύεται όταν κάποιος οδηγός της λωρίδας έχει ήδη ξεκινήσει την προσπέραση άλλου οχήματος (ή έχει εκδηλώσει πρόθεση ώστε να ξεκινήσει την προσπέραση), καθώς και όταν ο δρόμος είναι απότομος/ομιχλώδης/με κακό φωτισμό και συνθήκες γενικά ώστε η προσπέραση στην συγκεκριμένη περίπτωση να είναι επικίνδυνη και να μπορεί να προκαλέσει τροχαίο ατύχημα. Το ίδιο ισχύει φυσικά κι αν ο δρόμος έχει 4 λωρίδες συνολικά (2 λωρίδες για κάθε ρεύμα κυκλοφορίας) και εφόσον ο οδηγός με την προσπέραση του διαταράσσει σημαντικά την κυκλοφορία.

Εννοείται ότι ο οδηγός του οχήματος που υφίσταται προσπέραση θα πρέπει να παραχωρήσει τον αναγκαίο χώρο προκειμένου η προσπέραση να γίνει με ασφάλεια και να μην δημιουργηθεί κυκλοφοριακό πρόβλημα. Σε περίπτωση που κάποιος οδηγός επιχειρήσει παράνομη προσπέραση και γίνει αντιληπτός από τα αρμόδια όργανα, του επιβάλλεται πρόστιμο 700 ευρώ. Το ίδιο πρόστιμο μπορεί να του επιβληθεί κι αν επιχειρήσει να αλλάξει λωρίδα κυκλοφορίας (σε δρόμο με περισσότερες λωρίδες κυκλοφορίας) ενώ κάτι τέτοιο εκείνη την στιγμή δεν είναι εφικτό/μπορεί να προκαλέσει τροχαίο ατύχημα.

4.Ποιες ποινές προβλέπονται για επικίνδυνη οδήγηση;

Ο νομοθέτης έχει εισάγει ένα καινούργιο σχετικά ποινικό αδίκημα, που ονομάζεται ‘’επικίνδυνη οδήγηση’’ και το οποίο περιλαμβάνει μια μεγάλη κατηγορία από παραβάσεις κατά την κυκλοφορία των οχημάτων στους δρόμους. Πιο συγκεκριμένα, ο δράστης τιμωρείται ποινικά εφόσον:

  • Οδηγεί όχημα σε δρόμο ενώ έχει καταναλώσει αλκοόλ/ναρκωτικές ουσίες ή εφόσον βρίσκεται σε κατάσταση σωματικής/πνευματικής εξάντλησης=είναι κουρασμένος ή σε κακή ψυχολογική κατάσταση που δεν επιτρέπει να οδηγεί με καθαρό μυαλό.
  • Οδηγεί όχημα στο αντίθετο ρεύμα κυκλοφορίας από αυτό που θα έπρεπε κανονικά καθώς και αν συμμετέχει σε αυτοσχέδιους αγώνες, οι οποίοι είναι πάντοτε παράνομοι εννοείται, ή αν έχει φορτωμένο το όχημα του με τρόπο που δεν είναι νόμιμος.
  • Οδηγεί σε αυτοκινητόδρομο ή οδό ταχείας κυκλοφορίας με ταχύτητα 60 χιλιομέτρων/ώρα πάνω από το επιτρεπόμενο όριο (δηλαδή στα 190 χιλιόμετρα/ώρα) και με ταχύτητα 40 χιλιομέτρων/ώρα πάνω από το επιτρεπόμενο όριο (δηλαδή με 70 χιλιόμετρα/ώρα συνολικά) εφόσον πρόκειται για κατοικημένη περιοχή.
  • Οδηγεί το όχημα του στην Λωρίδα Έκτακτης Ανάγκης (Λ.Ε.Α.) χωρίς όμως να υπάρχει νόμιμος λόγος που να του επιτρέπει να οδηγεί σε αυτό το σημείο.
  • Για όλες τις παραπάνω παραβάσεις οι ποινές αλλάζουν ανάλογα του ποιο ήταν το αποτέλεσμα της παράβασης:
  • Αν από την παράβαση μπορεί να προκύψει κίνδυνος για ξένα πράγματα, ο δράστης τιμωρείται με φυλάκιση έως 3 έτη.
  • Αν από την παράβαση μπορεί να προκύψει κίνδυνος για άνθρωπο, ο δράστης τιμωρείται με φυλάκιση από 1 έως 5 έτη.
  • Αν από την παράβαση προκλήθηκε βαρεία σωματική βλάβη σε άλλον ή βλάβη σε κοινωφελείς εγκαταστάσεις, ο δράστης τιμωρείται με ποινή κάθειρξης έως 10 έτη.
  • Αν από την πράξη προκλήθηκε ο θάνατος άλλου ατόμου, ο δράστης τιμωρείται με ποινή κάθειρξης τουλάχιστον 10 ετών.

5.Κυκλοφορώ το όχημα μου χωρίς πινακίδες.Θα έχω κυρώσεις;

Και σε αυτό το σημείο ο νόμος είναι σαφής και δίνει απάντηση σε ένα ερώτημα που απασχολούσε τον νομικό κόσμο για χρόνια: Η αλλαγή πινακίδας/αλλαγή των στοιχείων της πινακίδας του οχήματος θεωρείται πλαστογραφία ή όχι; Για το θέμα είχαν γραφτεί πολλά, όμως τελικά έγινε σαφές ότι ακόμη και η πινακίδα του οχήματος θεωρείται κατά την έννοια του νόμου ως έγγραφο και συνεπώς, εφόσον αλλαχτεί αυτή χωρίς δικαίωμα, τότε τελείται το έγκλημα της πλαστογραφίας.

Για το συγκεκριμένο αδίκημα ο νόμος απειλεί ποινή φυλάκισης (δηλαδή από 10 ημέρες έως 5 έτη) μαζί με χρηματική ποινή (από 300 έως 40.000 ευρώ). Προφανώς έχει σημασία και η βαρύτητα της παράβασης. Για παράδειγμα, κάποιος που τελεί πλαστογραφίες κατ’ επάγγελμα και συγκεντρώνει σημαντικά χρηματικά ποσά από αυτήν την δραστηριότητα, μπορεί να τιμωρηθεί ακόμη και με ποινή κάθειρξης έως 10 έτη. Εκτός από τις παραπάνω ποινές που προβλέπονται από τον Ποινικό Κώδικα, ο δράστης θα κληθεί να πληρώσει (και) διοικητικό πρόστιμο 300 ευρώ για την παράβαση που αφορά τις πινακίδες του οχήματος του.

Ξεχωριστά επίσης τιμωρείται ο δράστης που δεν φροντίζει ώστε οι πινακίδες του οχήματος του να είναι ιδιαίτερα ευκρινείς =τοποθετεί ‘φιμέ’ τζάμι στις πινακίδες που απαγορεύεται εξ ολοκλήρου ή δεν διατηρεί σε καλή κατάσταση τις πινακίδες του. Αυτές όμως οι πράξεις δεν τιμωρούνται ποινικά καθώς δεν θεωρούνται ως ‘πλαστογραφία’ όπως απαιτεί ο νόμος. Δεν συμβαίνει όμως το ίδιο με το να αλλάζει ο δράστης τις πινακίδες μεταξύ των οχημάτων του και να κυκλοφορεί αντίστοιχα με αυτές=κάτι τέτοιο τιμωρείται ποινικά ως πλαστογραφία καθώς πρόκειται για παραποίηση στοιχείων.

6.Μπορώ να τοποθετώ αντικείμενα στον δρόμο για να ‘πιάνω parking’;

Αποτελεί αρκετά συχνό φαινόμενο στους ελληνικούς δρόμους να τοποθετούνται αντικείμενα ή ακόμη και άλλα οχήματα (πχ ένα μοτοποδήλατο) προκειμένου οι ιδιοκτήτες των οχημάτων να δημιουργούν νέες θέσεις στάθμευσης για τα οχήματα τους. Επειδή το θέμα έχει δημιουργήσει εντάσεις ιδίως μεταξύ γειτόνων σε αρκετές περιοχές, ας δούμε τι προβλέπει ο νόμος για αυτό.

Πιο συγκεκριμένα, καταρχήν απαγορεύεται να τοποθετεί οποιοσδήποτε εμπόδια σε πεζοδρόμια ή τμήματα δρόμων με αποτέλεσμα να εμποδίζεται η ελεύθερη κυκλοφορία των οχημάτων καθώς και η στάθμευση τους. Με τον όρο ‘εμπόδια’ εννοούνται προφανώς κάθε είδους κινητά πράγματα ή ακόμη και κατασκευές ανεξάρτητα από το μέγεθος τους και τον τρόπο με τον οποίο μετακινούνται. Για παράδειγμα, ακόμη και κάποιος που τοποθετεί παλιά οχήματα που έχουν τεθεί σε ακινησία/έχουν αποσυρθεί προκειμένου να εμποδίζει την στάθμευση των άλλων οδηγών, εμπίπτει στο πεδίο εφαρμογής της παραπάνω διάταξης και συνεπώς η συμπεριφορά του είναι παράνομη.

Μπορεί όμως κατ’ εξαίρεση να δοθεί άδεια από τον Δήμο της περιοχής εφόσον υπάρχει και η σύμφωνη γνώμη της τοπικής Αστυνομικής Διεύθυνσης προκειμένου ο ιδιοκτήτης του ακινήτου να τοποθετήσει τα εν λόγω εμπόδια στο πεζοδρόμιο/στον δρόμο νόμιμα. Θα πρέπει όμως να πρόκειται για περιοχή χαμηλής κυκλοφορίας καθώς και μετά την τοποθέτηση του εμποδίου να απομένει αρκετός χώρος διαθέσιμος για την κυκλοφορία/στάθμευση των υπολοίπων οχημάτων στην περιοχή=να μην δημιουργείται σημαντικό πρόβλημα, ένα ζήτημα που προφανώς κρίνεται κατά περίπτωση. Όσοι παρόλα αυτά τοποθετούν εμπόδια σε δρόμους/πεζοδρόμια χωρίς να έχουν λάβει σχετική άδεια τιμωρούνται με πρόστιμο 400 ευρώ.

7.Με ποιον τρόπο μπορούν οι πεζοί να διασχίζουν τον δρόμο;

Για να είναι λειτουργική η κυκλοφορία των οχημάτων στους δρόμους απαιτείται επίσης η συνεργασία μεταξύ οδηγών και πεζών, με στόχο και την αποφυγή ατυχημάτων. Στο πλαίσιο αυτό, και για να είναι ξεκάθαροι οι κανόνες που αφορούν τον τομέα αυτό, ο νομοθέτης έχει ρυθμίσει εξαντλητικά το θέμα. Έτσι λοιπόν, όσον αφορά τους πεζούς, αυτοί υποχρεούνται:

  • Να περπατούν πάντα στο πεζοδρόμιο και μόνο κατ΄ εξαίρεση πάνω στον δρόμο=εφόσον μεταφέρουν βαριά αντικείμενα ή εφόσον είναι άτομα με ειδικές ανάγκες (ΑΜΕΑ)
  • Μπορούν επίσης να βαδίζουν στην λωρίδα που είναι προορισμένη για ποδήλατα, εφόσον δεν δημιουργούν πρόβλημα στην κυκλοφορία των ποδηλάτων και άλλων οχημάτων που κυκλοφορούν εκεί.
  • Αν οι πεζοί βαδίζουν στον δρόμο πρέπει να κινούνται αντίθετα προς το ρεύμα κυκλοφορίας στο οποίο βρίσκονται και να είναι πάντα κοντά στα άκρα του δρόμου=για να έχουν οπτική επαφή με τους οδηγούς εκείνης της λωρίδας κυκλοφορίας.
  • Να χρησιμοποιούν πάντα την διάβαση πεζών και μόνο αυτήν για να διασχίσουν τον δρόμο, εφόσον φυσικά αυτός περιλαμβάνει διάβαση πεζών.
  • Να συμμορφώνονται με τα φανάρια που υπάρχουν στον δρόμο και να λειτουργούν σύμφωνα με τις ενδείξεις τους.
  • Αν δεν υπάρχουν φανάρια, να διασχίζουν τον δρόμο μόνο εφόσον ελέγξουν ότι δεν πλησιάζει κάποιο όχημα (ιδιαίτερα αν αυτό πλησιάζει με μεγάλη ταχύτητα).
  • Όταν διασχίζουν τον δρόμο να μην είναι εξαιρετικά αργοί καθώς και να μην σταματούν χωρίς λόγο σε αυτόν προκαλώντας πρόβλημα στην κυκλοφορία.

8.Πότε αφαιρείται η άδεια οδήγησης;

Με τις αλλαγές που έγιναν στον ΚΟΚ εισάγεται ένα νέο σύστημα ποινών αρκετά διαφορετικό σε σχέση με τα προηγούμενα, το οποίο βέβαια επηρεάζει και την άδεια οδήγησης του οδηγού. Πιο συγκεκριμένα:

  • Το σύστημα αυτό περιέχει πόντους, από τους οποίους αν συμπληρώσει ο οδηγός 25 (πόντους) τότε του αφαιρείται η άδεια οδήγησης.
  • Κάθε παράβαση την οποία τελεί ο οδηγός ισούται με έναν πόντο (ακόμη και η κλήση για υπερβολική ταχύτητα, δηλαδή δεν έχει σημασία το μέγεθος της παράβασης).
  • Κάποιες παραβάσεις, επειδή έχουν μεγαλύτερη σημασία, αντίστοιχα προσθέτουν και μεγαλύτερο αριθμό πόντων στο προφίλ του οδηγού.
  • Για παράδειγμα, η παραβίαση πινακίδων ή σηματοδότη που ρυθμίζει την κυκλοφορία ισούται με 9 πόντους στο σύστημα αξιολόγησης.
  • Αν πρόκειται για νέο οδηγό που δεν έχει συμπληρώσει ακόμη 3 έτη οδήγησης τότε κάθε παράβαση επιφέρει στο τριπλάσιο τους πόντους που θα επέφερε σε έναν κανονικό οδηγό η αντίστοιχη παράβαση (δηλαδή 3 πόντους αντί για 1 για μια απλή παράβαση και αντίστοιχα αναλόγως και τους πόντους που χρεώνεται η κάθε παράβαση).
  • Αν ο οδηγός συμπληρώσει τους αντίστοιχους πόντους και του αφαιρεθεί η άδεια οδήγησης θα πρέπει να παρακολουθήσει ξανά τα αντίστοιχα θεωρητικά και πρακτικά μαθήματα από τις σχολές οδηγών που προβλέπονται.
  • Θα πρέπει επίσης να περάσει με επιτυχία τις εξετάσεις στις οποίες υποβάλλεται και να κριθεί ικανός ώστε να λάβει πίσω την άδεια οδήγησης του.
  • Πρέπει να ξέρουμε ότι κάθε πόντος που έχει επιβληθεί στον οδηγό λόγω της παράβασης στην οποία υπέπεσε διαγράφεται 4 χρόνια μετά την τέλεση της παράβασης, υπό την προϋπόθεση ότι ο οδηγός δεν έχει τελέσει στο μεταξύ νέα παράβαση, η οποία εννοείται εξακολουθεί να ισχύει.

9.Επιτρέπονται πλέον οι ελιγμοί από τις μοτοσικλέτες;

Αυτή η πρακτική για την οποία γνωρίζει όποιος έχει οδηγήσει όχημα σε δρόμο της Ελλάδας μέχρι τώρα ήταν απαγορευμένη από τον νόμο. Δηλαδή ο νόμος απαγόρευε σε μοτοποδήλατο/μοτοσικλέτα να κινείται ανάμεσα στις λωρίδες κυκλοφορίας των αυτοκινήτων και να διασχίζει το οδικό δίκτυο μέσα από αυτές. Μάλιστα υπήρχε και πρόστιμο για αυτήν την παράβαση, ύψους 80 ευρώ, το οποίο όμως σπάνια επιβαλλόταν στην πράξη, αφού η κατάσταση έμοιαζε να έχει νομιμοποιηθεί σε όλους τους δρόμους της Ελλάδας.

Σε ένα νομοσχέδιο που είναι ακόμη υπό διαβούλευση έχει τεθεί σαν πρόταση να είναι πλέον και τυπικά νόμιμοι οι ελιγμοί από μοτοσικλέτες/μοτοποδήλατα ανάμεσα στις λωρίδες που χρησιμοποιούν τα υπόλοιπα οχήματα για την κυκλοφορία τους. Φυσικά αυτό δεν θα γίνει χωρίς όρους, αλλά αντίθετα η ρύθμιση λογικά θα επιτρέπει τους παραπάνω ελιγμούς, τηρώντας όμως οπωσδήποτε τα όρια ταχύτητας που επιβάλλονται από τον νόμο (πλέον είναι στα 30 χλμ./ώρα εντός πόλης όπως είδαμε) και σίγουρα με χαμηλότερη ταχύτητα από αυτήν που κινούνται τα υπόλοιπα οχήματα εντός των δικών τους λωρίδων=για να μην κάνουν κάποια απότομη κίνηση και προκληθεί ατύχημα αφού ο οδηγός της μοτοσικλέτας/μοτοποδηλάτου δύσκολα θα προλάβει να αντιδράσει.

Αυτό που πρέπει να κρατήσουμε από τα παραπάνω είναι ότι παρόλο που δεν έχει ακόμη ψηφιστεί τυπικά ο νόμος που να επιτρέπει τους παραπάνω ελιγμούς, η σχετική ρύθμιση του θέματος με νόμο πρέπει να θεωρείται δεδομένη, λόγω και της κατάστασης που έχει δημιουργηθεί. Ίσως αυτό εξηγείται και από το γεγονός ότι όλο και περισσότεροι οδηγοί επιλέγουν τις μοτοσικλέτες/μοτοποδήλατα για την μεταφορά τους, και έτσι τα τελευταία αποκτούν προβάδισμα ως μεταφορικά μέσα από τα ΙΧ που γνωρίζαμε μέχρι σήμερα.

10.Ποια έγγραφα πρέπει να φέρει ο οδηγός μαζί του;

Και το συγκεκριμένο θέμα έχει αρκετό ενδιαφέρον, καθώς σε ενδεχόμενο έλεγχο της Τροχαίας, ο οδηγός θα πρέπει αρχικά να δείξει στα αρμόδια όργανα τα έγγραφα του προτού αναφερθούν στην παράβαση που τέλεσε εν προκειμένω. Άρα, τα νόμιμα έγγραφα που πρέπει να έχει κάθε οδηγός μαζί του στο όχημα του είναι τα εξής:

  • Η νόμιμη άδεια οδήγησης του οδηγού, δηλαδή το δίπλωμα οδήγησης του.
  • Η άδεια κυκλοφορίας του οχήματος, η οποία ξεχωρίζει συνήθως από το πράσινο χρώμα που έχει.
  • Το ασφαλιστήριο συμβόλαιο του οχήματος καθώς και την απόδειξη πληρωμής των ασφαλίστρων για λογαριασμό του οχήματος του.
  • Η απόδειξη πληρωμής των τελών κυκλοφορίας του οχήματος (εξαιρούνται φυσικά όσα οχήματα δεν υπόκεινται σε πληρωμή τελών κυκλοφορίας λόγω χαμηλών ρύπων).
  • Το Δελτίο Τεχνικού Ελέγχου=την βεβαίωση από το αρμόδιο ΚΤΕΟ ότι το όχημα είναι κατάλληλο για κυκλοφορία.
  • Η Κάρτα Καυσαερίων του οχήματος και η σχετική βεβαίωση για την καλή λειτουργία του οχήματος σε αυτόν τον τομέα.
  • Εννοείται ότι ο οδηγός θα πρέπει να έχει μαζί του κάποιο έγγραφο ταυτοποίησης (πχ αστυνομική ταυτότητα/διαβατήριο κλπ) για να αποδειχθεί η ταυτοπροσωπία του.
  • Αν πρόκειται για επαγγελματία οδηγό, θα πρέπει επίσης να φέρει μαζί του την επαγγελματική άδεια οδήγησης του καθώς και πιστοποιητικό επαγγελματικής ικανότητας του ίδιου του οδηγού.

Δίπλα στον πελάτη και τις ανάγκες του.

Αθηνά Κοντογιάννη-Δικηγόρος

Όσα αναφέρονται παραπάνω δεν αποτελούν νομικές συμβουλές και ουδεμία ευθύνη φέρεται για αυτές.Για περισσότερες πληροφορίες,επικοινωνήστε μαζί μας.